Small data
Niet alles bij Yamagata Europe is big data. Stel, de handleiding bij de nieuwe printer is zo goed als klaar. In 26 talen. En dan komt er nog een klein ordertje binnen. De klant wil er graag nog één klein zinnetje bij. In 26 talen. Ceo Geert Benoit: “Voor de meeste vertaalbureaus is dat een ware nachtmerrie. Wij hebben daarvoor ichi-go bedacht. Ichi betekent 1 en go betekent zin. Een order voor 1 zin. Zo’n order gaat bij ons linea recta naar de vertalers. Geen gedoe met administratie of beheer.” Kaizen. Of gewoon een no-nonsense mentaliteit van snel aanpakken? Hop, hop, hop, praktisch en concreet, keep it simple, vooruit met de geit op de werkvloer. Gemba kaizen op zijn Vlaams?

Waarde (2)
Welke goeroe zei ook weer: Kwaliteit is wat de klant zegt wat het is? Toeval bestaat niet: buitengekomen bij Yamagata Europe liepen we nog per ongeluk het kantoor van de benedenburen binnen: de vermogensbeheerders van Value Square. En toen wist ik het: “Waarde is wat de klant zegt wat het waard is.” Waarom zou je aan een autobouwer vertalingen verkopen als je hem een betere auto kunt verkopen?

En u? Wat verkoopt u?

 

Meer info: www.yamagata-europe.com

 

(foto Peter Hellebrand)

(Auteur: Dries Debackere)

 

We respecteren je privacy.
Door op deze website te surfen aanvaard je functionele en analytische cookies, bedoeld om de site goed te laten werken. Hier geen trackingcookies.