Impact van taal op koopintenties

Aurélie Welcomme, Edris Van Lil en Nathalie De Boeck, onderzoekers aan Arteveldehogeschool (Gent), nemen de impact van taal op websites en webshops van kmo's en eenmanszaken onder de loep.

Ze onderzoeken onder meer wat voor impact taalfouten hebben op de koopintenties van klanten in een webshop.

 

En, nog interessanter wat ons betreft, ze onderzoeken niet alleen de impact van ondermaatse taal en taalfouten, maar ook wat voor impact wervende taal kan hebben op diezelfde koopintenties. Wervende taal van de hand van een professionele copywriter wel te verstaan.

Ook studenten werken mee aan het onderzoek. In het kader van hun bachelorproef bevragen ze consumenten. En daarvoor hebben ze een enquête over websites, webshops en taal opgesteld.

Het is evident dat de uitkomsten van dit onderzoek waardevol zullen zijn voor de taalsector.

Juist, deze enquête moet u delen!
Vijf, maximum tien minuten van uw eigen tijd met een grote impact op de betrouwbaarheid van de resultaten.

Stuur deze enquête vooral ook door naar niet-taalprofessionals in uw netwerk en nog meer naar kleine bedrijven in de dienstensector zoals advocaten, boekhouders, kappers, schilders en dokters met een website of webshop.

Alvast bedankt voor uw deelname.

De enquête vindt u hier.