BELTA Day 2016Op zaterdag 23 april 2016 vindt in Brussel de vierde jaarlijkse conferentie van de Belgian English Language Teachers Association plaats: de BELTA Day. Het thema is Connected Classrooms en de organisatoren hebben Gavin Dudeney, auteur van "How to Teach English with Technology", als plenaire gastspreker gestrikt. Deze BELTA Day gaat dus over Engels leren met behulp van de modernste technologieën, al is er in het programma ook ruimte voor andere actuele didactische thema"s.

 

Keynotespreker Gavin Dudeney (VK) is als consultant gespecialiseerd in online leren: virtuele leeromgevingen opzetten, online cursussen ontwikkelen, tutorials maken, apps ontwerpen, enz. Hij adviseert, geeft trainingen en workshops en is auteur en coauteur van verschillende boeken over zijn specialiteit, waaronder Going Mobile: Teaching With Hand-Held Devices (2014), Digital Literacies (2014), How to Teach English with Technology (2007) en The Internet and the Language Classroom (2000 en 2007).

Het programma van de BELTA Day is intussen volledig en via onderstaande website te raadplegen. Naar goede gewoonte publiceert BELTA in de aanloop naar de conferentie uitgebreide interviews met tal van sprekers.

Sprekers
Sprekers zijn dit jaar zoals gezegd Gavin Dudeney als gastspreker (New Literacies, Teachers & Learners), Stella Saliari (Using internet-based integrated tasks in assessment), Pete Rutherford (The flipped classroom and the shifting role of the teacher), Joris Van Den Bosch (Innovative use of home languages in the multilingual classroom), Vasiliki Celia Antoniou (Developing critical thinking in an online L2 academic context), Mario Lecluyze (English Teacher Online Toolkit), Armand Bronzwaer (Bring your own language lab), Marilize Pretorius (Caring through other languages: teaching nurses to communicate in an L2), Gavin Dudeney met een workshop die aansluit op zijn plenaire openingssessie (New Literacies: Theory to Practice: Static to Mobile), Frederik Cornillie (From drill-and-kill to the use of murder for designing effective grammar practice), Frank Albreght (Shakespeare Lives!), Ioanna Ntaidou (Carousel and Marketplace Speaking Techniques), John Arnold (5+ Fantastic Formative Assessment Tools), Marta Bujakowska (Teaching One Little Thing), Karin Heuert Galvão (Collaborative Learning: How Social Media can help students learn more effectively), Shaun Wilden (A mobile device is worth a thousand words), Paulina Christiaens (Storytelling in a modern EFL classroom), Victoria Boobyer (Introducing Tablets in the Classroom), Julie Moore (Why not just Google it? Online dictionaries and digital literacy), Anna Rolinska (Learning and teaching in the cloud), Marisa Benitez (In culture, in class: exploring youth and authenticity in "new pedagogy" at the university), Joris De Roy (North Utsire, South Utsire, southwesterly three or four showers good - the Language of CLIL), Mija Selic (Visual grammar).

De BELTA Day eindigt traditioneel met een uitgebreide swapshop, een workshop waarin deelnemers met elkaar van gedachten wisselen over wat ze op de BELTA Day allemaal gehoord, gezien en geleerd hebben.

Expo
Parallel met de conferentie loopt er op 23 april een expo met educatieve uitgevers, organisaties en bedrijven die de geïnteresseerde docent Engels van alles te bieden hebben.

De Taalsector is ook dit jaar met een stand aanwezig op BELTA Day.
Ben je docent Engels en kijk je graag over het muurtje van je vak? Bezoek dan eens de stand van De Taalsector en laat je inspireren door nieuwe producten en diensten en boeiende ontwikkelingen in andere segmenten van de taalsector.
Wil je met je bedrijf of organisatie graag zichtbaar zijn op de stand van De Taalsector? Dat kan. Laat van je horen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..


Belta Day was vorig jaar genomineerd voor een Language Industry Award (LIA) in de categorie "Beste leer- en netwerkevenement in de taalsector 2014".


Meer info: http://www.beltabelgium.com/belta-day/

 

We respecteren je privacy.
Door op deze website te surfen aanvaard je functionele en analytische cookies, bedoeld om de site goed te laten werken. Hier geen trackingcookies.