Audiozoeken in zakelijk nieuws

Audiozoeken in zakelijk nieuwsDe Nederlandse radiozender BNR (Business Nieuws Radio) maakt zijn nieuwsarchief volautomatisch doorzoekbaar op basis van het gesproken woord.


BNR Nieuwsradio start in samenwerking met de Amsterdamse start-up Media Distillery een pilot waarbij audio van BNR Nieuwsradio tot drie maanden terug doorzoekbaar wordt gemaakt op basis van alles wat er wordt gezegd. Dit gaat met spraakherkenning in real-time, waardoor gebruikers tijdens de live uitzending al audiofragmenten kunnen terugvinden op basis van trefwoorden.

Sjors Fröhlich, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio, over deze vernieuwing: "Wij zijn erg blij met deze nieuwe stap waardoor we bezoekers van BNR.nl nog beter fragmenten kunnen laten terugluisteren. Het is nog een bètaversie en niet alles zal direct perfect werken. We vragen gebruikers daarom ook om feedback tijdens de bètafase, die in ieder geval 3 maanden zal duren."

Wij zochten in het audioarchief op "distillery" en kregen binnen een seconde een fragment van 5 minuten te horen uit een programma dat op 3 februari 2015 om 10u53 is uitgezonden. En om te delen kregen we ook een link naar dat fragment.

Media Distillery
Media Distillery werd in 2014 opgericht door Joost de Wit en Geert Vos. Het bedrijf analyseert radio- en televisie-inhoud voor klanten die willen weten wat er over hen gezegd wordt (media monitoring), gerichter willen adverteren (video advertising) of gebruikers gerichter toegang tot audio- of video-inhoud willen bieden (RTV apps).


Meer info: http://audiozoeken.bnr.nl/

Meer info: www.bnr.nl

Meer info: http://www.mediadistillery.tv/

Meer info: http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20150203105325300

 

We respecteren je privacy.
Door op deze website te surfen aanvaard je functionele en analytische cookies, bedoeld om de site goed te laten werken. Hier geen trackingcookies.