Dramatische expressie in de NT2-klas (interactieve workshop)

Dramatische expressie in de NT2-klasEen hele avond taal- en toneelspelletjes proberen, expressieopdrachten uitvoeren en met de andere deelnemers bespreken wat je ervan vond en hoe je die activiteiten in de klas zelf zou aanpakken. Zo werkt een interactieve workshop "Dramatische expressie in de NT2-klas" met Peter Schoenaerts. De Brusselse Letterenfaculteit van de KU Leuven biedt deze workshop op 28 mei 2015 aan. Acteerervaring is absoluut niet nodig.


Germanist Peter Schoenaerts volgde een dramaopleiding aan de American Academy of Dramatic Arts in New York. In 2001 was hij een van de oprichters van de educatieve theatergroep Fast Forward, met wie hij jaarlijks een theaterproductie voor anderstaligen maakt. Vorige week ging de nieuwe voorstelling "Gelukkig zijn" in première (lees: Anderstaligen die Nederlands leren op tournee). Peter Schoenaerts werkt ook als leermiddelenexpert voor het Taaluniecentrum NVT in Brussel. Hij werkte mee aan verscheidene bekende NT2/NVT-publicaties (o.a. Vanzelfsprekend, Thematische Woordenschat Nederlands voor Anderstaligen, Het Grote Puzzel- en Doeboek voor Anderstaligen).

De workshop "Dramatische expressie in de NT2-klas" is voor NT2-docenten in het middelbaar of hoger onderwijs, bijvoorbeeld in OKAN-klassen (onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers), immersiescholen of centra voor volwassenenonderwijs (CVO"s).

"De fantasievolle en creatieve activiteiten waarmee we kennismaken, bevorderen de groepssfeer, zijn handig om woordenschat te herhalen, om aan uitspraak en intonatie te werken of om beter te leren communiceren. Ze zorgen bovenal voor plezier in de klas."


Meer info: http://www.arts.kuleuven.be/gpv/taalonderwijs/pnt2d

Meer info (pdf-folder): http://www.arts.kuleuven.be/gpv/taalonderwijs/Dramatische%20expressie%20in%20de%20NT2-klas.pdf

 

We respecteren je privacy.
Door op deze website te surfen aanvaard je functionele en analytische cookies, bedoeld om de site goed te laten werken. Hier geen trackingcookies.