Taalontwikkelend mode geven aan volwassenenHoe geef je als docent mode in het volwassenen- of tweedekansonderwijs in je les tegelijk aandacht aan het leren van je vak en aan taal? Hoe pak je dat didactisch goed aan zodat je vakles beter beklijft en ook de taal van je studenten er beter van wordt?


Het onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap (GO!) organiseert op 20 en 27 november 2014 in Brussel een workshop over taalontwikkelend lesgeven aan volwassenen. Op 20 november is de nascholing bestemd voor leerkrachten in de zachte sector (handel, huishoudelijk onderwijs, lichaamsverzorging, mode, personenzorg, talen, toerisme, voeding, enz.) en op 27 november is ze bestemd voor leerkrachten in de harde sector (auto, bouw, hout, koeling en warmte, mechanica-elektriciteit, enz.).

In deze nascholing komen de drie pijlers van taalontwikkelend lesgeven aan bod: context aanreiken, interactie bevorderen en taalsteun aanbieden.

Lesgever is Koen De Praeter. Hij is lector aan de specifieke lerarenopleiding van het Centrum voor Volwassenenonderwijs (CVO) De Vlaamse Ardennen. Daar geeft hij de vakken algemene didactiek en taalontwikkelend lesgeven.

Meer info: http://www.g-o.be/sites/portaal_nieuw/subsites/NascholingGo/Aanbod20142015/Pages/volwassenenonderwijs.aspx

 

(foto Angel Lior)

 

We respecteren je privacy.
Door op deze website te surfen aanvaard je functionele en analytische cookies, bedoeld om de site goed te laten werken. Hier geen trackingcookies.