Taal heeft een niet te onderschatten impact op de business van een kmo of eenmanszaak. Zowel negatief als positief.
Dat blijkt nog eens zwart op wit uit onderzoek van Edris Van Lil, Nathalie De Boeck en Aurélie Welcomme van Arteveldehogeschool Gent.
En nog een conclusie uit hun onderzoek, relevant voor de taalsector: er is nood aan sensibilisering van ondernemers om meer inzicht te verwerven in de (economische) impact van taal.
Inhoud
Maandag 29 november van 12.00 tot 13.00 uur komen Edris en Nathalie bij De Taalsector (online) kort de belangrijkste impactcijfers toelichten.
Met de cijfers op tafel gaan we daarna in debat over twee sleutelvragen: hoe kun je sensibiliseren over de impact van taal op de business van je klant? En met welke concrete ondersteuning kun je als taalprofessional of taalprovider optimaal inspelen op de noden van ondernemers? Met concrete debatsuggesties uit het onderzoek.
Meer info over het onderzoek en links naar het integrale rapport vind je hier op De Taalsector Online. Voorkennis is niet vereist om deel te nemen aan de sessie.
Aanmelden
Je kunt je aanmelden via dit formulier (Microsoft Forms).
Voor de lunchsessie ontvang je een mail met de link naar de meeting in Microsoft Teams.