Het is naïef te denken dat je zomaar professioneel taalwerk en professionele taaldiensten kunt aanbieden op de markt en dat dat geheel zonder risico's zou zijn. Gelukkig kun je je met de juiste verzekeringen veel financiële problemen besparen.
Op donderdag 14 oktober 2021 van 9.30 tot 12.00 uur brengen we in een interactieve workshop de risico's in de taalsector in kaart en stellen we verzekeringspolissen voor waarmee taalondernemers de typische risico's van het taalvak kunnen dekken.
Inhoud en doelstelling
Deze workshop bestaat uit twee delen:
1) Presentatie van de risico's die kunnen ontstaan bij professioneel taalwerk en verstrekken van taaldiensten in de volle breedte van de taalsector.
2) Presentatie van verzekeringen en polissen. Welke polissen biedt de markt, welke opties zijn zinvol voor welke praktijk?
Aansluitend debat.
Concreet zullen onder meer volgende vragen aan bod komen:
Wat als iemand door jouw schuld (door een vertaalfout bijvoorbeeld) financiële schade lijdt? Wat met morele schade?
Wat als door jouw schuld een virus schade aanricht in het computersysteem van de klant?
Hoe verzeker je je tegen plotse materiële schade? Is het een ramp als je computers uitvallen? Wil je dat je verzekering na een crash ook de wedersamenstelling van je data vergoedt?
Kan een machinebreukverzekering ook het uitvallen van je vertaaltechnologieën dekken?
Je computerinfrastructuur is gecrasht. Waarom vergoedt je verzekering de kost voor vervangtoestellen niet? En de overuren van het personeel om alles weer up & running te krijgen?
Help, je laptop is gestolen. Wat zegt de verzekering?
Kan je verzekeraar je helpen met de invordering van onbetaalde facturen?
Welke waarborgen tegen cyberaanvallen zijn er op de markt?
Welke franchises zijn normaal? Met welke uitsluitingen en beperkingen moet je rekening houden?
Je besteedt ook taalwerk uit. Kun je de beroepsaansprakelijkheid van je onderaannemers verzekeren?
Hoe vang je het risico op dat je door ziekte of ongeval wat langer buiten strijd bent? Is een verzekering gewaarborgd inkomen dan interessant? Of een omzetverzekering?
Is het gangbaar dat een beroepsaansprakelijkheidsverzekering duurder is als jij of je bedrijf meer talen aanbieden?
Is het normaal dat je een bijpremie moet betalen als je voor klanten in bepaalde domeinen werkt? Welke?
Kun je je bij een collectieve verzekering aansluiten? Welke?
Moet je ingeval van een geschil werken met een advocaat van de verzekeraar of liever met je eigen advocaat?
Welke verzekeringen moet je eigenlijk verplicht afsluiten?
Wanneer is een arbeidsongevallenverzekering verplicht? Geldt ze ook voor telewerkers?
Welke bescherming biedt een brandverzekering voor je zaak? Is de brandverzekering niet verplicht maar sterk aanbevolen? Hoe kun je je brandverzekering zinvol uitbreiden?
Is een bedrijfsschadeverzekering nuttig?
Wanneer is een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering verplicht?
De workshop wil zo concreet mogelijke antwoorden aanreiken op deze vraag: welke verzekeringen passen bij jouw taalberoep, jouw taalonderneming, jouw situatie? We voorzien voldoende tijd en ruimte om individuele vragen te beantwoorden.
De workshop wordt begeleid door deskundigen uit het verzekeringswezen.
Voor wie?
Deze workshop is bedoeld voor aanbieders van taaldiensten en iedereen die professioneel taalwerk verricht.
Programma
Donderdag 14 oktober 2021
Van 9.30 tot 12.00 uur
Plaats: naar keuze online (via Teams) of fysiek (Gent, Molenaarsstraat 111-46))
Netwerken en over het muurtje van je eigen segment of expertise kijken staan bij De Taalsector altijd centraal. Kom gerust te vroeg en blijf na de workshop gerust hangen. De Taalsector brengt taalprofessionals uit alle segmenten van de sector bij elkaar. We weten uit ervaring dat daar heel vaak interessante contacten van komen. Ook deze workshop zien we als een gelegenheid voor de deelnemers om elkaar te leren kennen en van elkaar te leren.
Aanmelden
Deelnemen aan deze workshop is gratis voor leden van De Taalsector. Anderen betalen 95 euro (excl. btw). De prijs is voor beide formats (online en fysiek) dezelfde.
Aanmelden is verplicht via dit formulier (Microsoft Forms). Daarna ontvang je een bevestiging en praktische informatie (routebeschrijving, meetinglink enz.)
Een eenvoudig mailtje met je gegevens volstaat overigens ook om je aan te melden. Mail naar
Contact
Vragen? Feedback? Laat gerust van je horen via