Overheid moet werken aan eenvoudige en begrijpelijke taal

Wat zijn taalniveaus? Wat is uw taalniveau? Wat is het taalniveau van lager opgeleiden en allochtonen? Hoeveel procent van de woorden moet je kennen om een tekst te begrijpen? Hoe belangrijk is context voor het begrijpen van een tekst? Jargon is een belangrijk struikelblok voor veel mensen. Wat is jargon? En hoe kan het ook? Hoe ga je om met bezwaren tegen eenvoudige en begrijpelijke taal? Kunnen eenvoudige teksten leuk zijn? Hoe doe je dat? Hoe bespaar je kosten met begrijpelijke communicatie? En hoeveel?

Registreer om meer te lezen …

We respecteren je privacy.
Door op deze website te surfen aanvaard je functionele en analytische cookies, bedoeld om de site goed te laten werken. Hier geen trackingcookies.