Moet De Lijn kiezen tussen 3 miljoen reclame-inkomsten en taalrespect?

Moet De Lijn kiezen tussen 3 miljoen reclame-inkomsten en taalrespect?Op de 4000 trams en bussen van De Lijn mag alleen Nederlandstalige reclame worden gevoerd. Zo hebben De Lijn en het Vlaams Gewest het in 2006 bij de oprichting van de nv LijnCom - de reclameregie van De Lijn - gestipuleerd in de statuten van de nieuwe nv. De Lijn heeft nu berekend dat ze vorig jaar voor 3 miljoen euro reclame heeft verkocht die ze strikt statutair beschouwd niet had mogen verkopen. Tegen meer dan honderd campagnes, samen goed voor 900.000 euro, is ook effectief een klacht ingediend bij de Vlaamse Ombudsdienst en bij de Commissie Mobiliteit en Openbare Werken van het Vlaams Parlement. De ombudsman vindt dat de Vlaamse overheid een keuze moet maken: ofwel de statuten toepassen, ofwel de statuten versoepelen. Wat is er aan de hand?

Registreer om meer te lezen …

We respecteren je privacy.
Door op deze website te surfen aanvaard je functionele en analytische cookies, bedoeld om de site goed te laten werken. Hier geen trackingcookies.